Dec 2, 2010

Serius??Bukan masanya - part 3

"Aish..pakcik ni nak extend lagi ke discussion nih???Tolong la...hari da nak hujan.Sudah-sudah la tu, aku nak balik skang la!!!", jerit Nady dalam hati.
Bukan niat dihatinya untuk terus ignore perihal kerja. Tapi dari awal perbincangan, terus-menerus 'pakcik' itu menyindir dirinya.

Nady merupakan pekerja baru di syarikat yang xsefemes itu dan masih memerlukan tunjuk ajar dari yang lebih senior. Dan Nady amat mengharapkan tunjuk ajar dari kawan dan senior untuk bersama-sama produktif dalam memajukan syarikat. Walaubagaimanapun, Nady redha. Baginya, hidup memang penuh cabaran.Dia percaya Tuhan memang jadikan hidup manusia adventurous. Tanpa cabaran, hidup memang 'tawar". Xdak perisa orang cakap kan.

"Ajinomoto ke?Not bad...hahhahah", ketawa kecil pula si Nady dalam keretanya dan mula memandu tekad menempuh hujan yang lebat tika itu.

Hujan lebat....macam biasa la.Jem kan.Jem nenas?? Owh bukan. Jem strawberi la. Seperti parti lampu atas jalan je nampaknya. Lampu merah je berderet.

"Ahh..jem lagi.bosannya", Nady mengeluh.

Diam seketika. Kemudian jarinye bergerak sekitar button..dan menekannya. Terdengarlah suara DJ Ikhwan HotFM berceloteh ngan adik brader...kanda Brader. Ntah..Nady poon xberapa pasti siapa adek brader...dan siapa pula kanda brader.Lantak la. Dalam kesesakan di jalanraya itu...beserta limpahan air hujan ke bumbung keretanya, Nady amat berminat untuk mendengar celoteh DJ Ikhwan pabila topik hangat berkisah"secret admirer". Nady amat tertarik dengan panggilan seorang gurl yang menyatakan dia pernah admire seorang budak lelaki. Perasaan yang terpendam itu...terus tertanam ....xtumbuh2 (hahhaha)...sehinggalah gurl itu memulakan kerjayanya setelah tamat pengajian. Mungkin kebetulan, gurl itu terserempak dengan "budak lelaki" yang pernah menjadi pujaan hatinya. Kemudiannya menghubungi satu sama lain. Tidak kerap...tapi tetap berhubung. Sehinggalah budak lelaki itu menyatakan perasannya terhadap gurl itu..yang sekian lama terpendam dari zaman skolah lagi. Gembiranya gurl itu bukan kepalang. Rupanya dia tidak bertepuk sebelah tangan selama ini.NAmun terpaksa dilupakan perasaaan itu. Mungkin Tuhan sudah tetapkan jodoh masing2....Gurl dan lelaki itu sudah ada haluan sendiri. Sudah ada hamba Allah yang bertakhta di hati mereka berdua. Walaupun dikatakan cinta bertepuk 2 tangan, namun Dialah yang menentukan segala-galanya.

Terus ingatan Nady membongkar dan menceroboh bilik-bilik memori di waktu dia di sekolah menengah. Automatik senyuman kecil terukir di bibir Nady. Ye..kisah itu amat memalukan, membuatnya tertanya-tanya..dan juga mampu membuat hatinya berbunga...juga ade rasa menyampah..dan xmasuk akal kadang2. Dan hal itu masih berlarutan sehingga la ke tahun lepas. Dan Nady akui, pengakhirannya tidak begitu baik, tergantung, dan sunyi. Memang sunyi. sehingga getaran petanda "handpone'nya menerima sms....lelaki itu mau melangsungkan pertunangan.....dan dan kisah itu makin sunyi....dan terus sunyi.

4 comments:

  1. hehehe.... i don't think it is approriate to call him pakcik... i think omitting the word pak and just leaving the word cik is more approriate kot... just curious, he has something to do with the word "pre" and "market", no?

    ... be strong at heart, wan. May Allah guides you, and guides you well through the tides of life. And that you shall emerged as a winner, as you sculptured your destiny with sabar and perseverence. Insya Allah.

    -sol-

    ReplyDelete
  2. be patient cos Allah knows the best...smile :)

    ReplyDelete
  3. syahmi...citer xde kena mengena dengan yang idup maupoon yang mati..juga tidak berkaitan dengan diri ini.....citer adelah rekaan semata2...
    jus nak try menulis...

    Pae: thanks to pray for Nady....

    ReplyDelete
  4. to all: harap2 citer ni best....hahhahaha.tengah kumpul idea..so citer ni idle sekijap ye

    ReplyDelete